T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / BAĞCILAR - Üsküp İlkokulu

Haberler

Mrt

IFET oyunları ne demek?    

İFET Geleneksel çocuk oyunları etkinliğini okullarda yaygınlaştırmak ve çocuklarımızı aktif kılmak amacıyla yapılan, aynı zamanda kültürel değerlerimizi devam ettirmek için yapılan programdır.

4.SINIF ÖĞRENCİLERİMİZ İFET OYUNLARINA KATILMIŞTIR.EMEKLERİ İÇİN DEĞERLİ ÖĞRETMENLERİMİZE ÇOK TEŞEKKÜR EDERİZ.

Mrt

 Film İzlemenin Faydaları Nelerdir? Film izlemek basit ve oldukça eğlenceli bir hobidir. Tek başına yada ailemiz, arkadaşlarımızla yapabileceğimiz sosyal aktivitelerden birisidir. HD film izlemenin insanlara faydası olur mu ? Eminim bu soru daha önce hiç aklımıza gelmemiştir. Komedi, bilim-kurgu, aksiyon, dram gibi pek çok farklı kategori altında toplanabilen filmlerin aslında insanlara düşündüğümüzden çok daha fazla faydası vardır. Film görsel açıdan eşsiz bir haz yaşatır. İyi bir ekrandan izlenmiş full hd film büyük bir keyif verir. Hatta psikologlar bile bazı hastalarına film terapisi uygulamaktadır.

Öğrencilerimiz ile sinemaya gittik.EMEĞİ GEÇEN ÖĞRETMENLERİMİZE VE ORGANİZASYONU SAĞLAYAN İDARECİLERİMİZE TEŞEKKÜR EDERİZ.

Mrt

Dünya Kadınlar Günü, kadınların sosyal, ekonomik, kültürel ve politik başarılarını kutlayan küresel bir gündür.  Bugün, kadınların siyasi ve sosyal bilincinin geliştirilmesine, ekonomik, siyasi ve sosyal başarılarının kutlanmasına ayrılmaktadır. Aynı zamanda dünya çapında cinsiyet eşitsizliğine karşı harekete geçmenin amaçlandığı Dünya Kadınlar Günü'nde Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk 'ün sözleri de bir kez daha hatırlatılıyor.

"Dünyada her şey kadının eseridir."


"Kadınlarımız için asıl mücadele alanı, asıl zafer kazanılması gereken alan, biçim ve kılıkta başarıdan çok; ışıkla, bilgi ve kültürle, gerçek faziletle süslenip donanmaktır."

HAZIRLADIĞI ORGANİZASYONDAN DOLAYI OKULUMUZA ÇOK TEŞEKKÜR EDERİZ..

Mrt

IFET oyunları ne demek?    

İFET Geleneksel çocuk oyunları etkinliğini okullarda yaygınlaştırmak ve çocuklarımızı aktif kılmak amacıyla yapılan, aynı zamanda kültürel değerlerimizi devam ettirmek için yapılan programdır.

3.SINIF ÖĞRENCİLERİMİZ İFET OYUNLARINA KATILMIŞTIR.EMEKLERİ İÇİN DEĞERLİ ÖĞRETMENLERİMİZE ÇOK TEŞEKKÜR EDERİZ.

Mrt

OKULDA DEPREM ANI ve TAHLİYE TATBİKATI AŞAMALARI Okullarda deprem anı ve tahliye tatbikatı aşamaları aşağıdaki gibidir;

I. AŞAMA Deprem Anı Uygulaması (Çök-Kapan-Tutun Hareketi): •Okulda deprem anı uygulaması, ders saatinde ve kapalı alanda (sınıf, laboratuvar, kütüphane vb.) yapılıyor ise öğretmenin “Deprem!” diye bağırması veya bir anons ile başlar.

•Öğrenciler ve öğretmen sakin kalarak bulunulan yerde Çök-Kapan-Tutun hareketini yaparlar: o Pencerelerden, raf, dolap veya benzeri ağır ve sabitlenmemiş eşyalardan uzak, güvenli bir alanda veya sağlam bir nesnenin yanında (örn. sıranın yanında) “Çök”. o Özellikle sırt pencerelere dönük bir şekilde “Kapan”arak bir elle baş ve enseyi düşen nesnelerden koru. o Tehlike sona erene kadar (ikinci bir uyarıya kadar) yanındaki büyük ve ağır eşyalara (örn. sıranın ayaklarına) “Tutun”arak kendinisabitle (Hiçbir eşyanın olmaması halinde bir el yere konularak destek alınır). Tutunulan kolun üzerine yüz koyularak düşen cisim ve nesnelerden yüz ve gözler korunur.

• Deprem uygulaması anında, açık alanda bulunuluyorsa dışarıda kalmaya devam edilir. Binalardan, direklerden, duvar diplerinden uzakta durulur. Binalardan düşebilecek cam kırıkları, sıva gibi nesnelere karşı bulunulan yerde yine Çök-Kapan-Tutun hareketi yapılır.

•İkinci uyarı veya anons ( 2 dk sonra) ile depremin bittiği bilgisi verilir ve tahliye aşamasına geçilir.0

 

II. AŞAMA Tahliye Tatbikatı: •İkinci anons ile öğrenciler ve öğretmenler, okul idaresi tarafından belirlenmiş olan tahliye güzergahında, öncelik ve sınıf sırasına göre tek sıra halinde, Acil Çıkış (yangın) merdivenleri veya merdivenlerin duvara yakın olan taraftan başın üstüne kitap veya ellerle koruyarak dışarıya çıkarlar.

•Öğretmen, tahliye esnasında öğrencileri yönlendirir, engelli öğrenci var ise en son o öğrencinin tahliyesini sağlayarak sınıfı ve binayı boşaltır. Engelli kişinin tahliyesinde gerektiğinde diğer öğrenciler (ortaokul ve lise seviyesinde) de destek verir.

•Okul Afet ve Acil Durum Planında önceden belirlenmiş olan “Acil Durum Toplanma Alanı”nda; binalardan, elektrik direkleri ve panosundan, yapısal olmayan düşebilecek nesnelerden uzak, okul bahçesinde her sınıf kendi içinde halka oluşturacak şekilde bekler. •Sınıf öğretmenleri tarafından yoklama yapılarak toplanma alanında eksik olan öğrenci, öğretmen ve personel tespiti yapılır.

•Okul idaresi tarafından önceden hazırlanan “Okul Afet ve Acil Durum Planı” kapsamında oluşturulan “Arama-Kurtarma ve İlkyardım Ekibi”, “Tahliye, Güvenlik ve Aile İlişkileri Ekibi” ve “Tespit – Onarım İyileştirme Ekibi” müdahale sürecine ait görevlerini yerine getirirler.

•Herkesin okulu terk ettiğinden emin olunur.

•Okulun elektrik, su ve doğalgazı kesilir.

• Acil durum toplanma alanına toplanan öğrenci, öğretmen ve personelin güvenli alanda beklemeleri, yetkililerin yönlendirmesi yapılana kadar okuldan kimsenin ayrılmaması sağlanır.

•Okul idaresi veya yetkilendirilen tatbikat sorumluları, tatbikatı gözlemleyerek form ve kontrol listelerini doldururlar.

•Tatbikatın sonunda kısa bir değerlendirme yapılarak tatbikatta yaşanan olumlu ve olumsuz yönlere ilişkin okul idaresi, öğretmen, öğrenci ve ekip sorumluları geribildirim verirler, acil durumlarda nasıl daha etkin müdahale sağlanabileceğine yönelik öneriler geliştirilir. Tatbikat raporu sorumlu kişilerce hazırlanır.

Mrt

IFET oyunları ne demek?    

İFET Geleneksel çocuk oyunları etkinliğini okullarda yaygınlaştırmak ve çocuklarımızı aktif kılmak amacıyla yapılan, aynı zamanda kültürel değerlerimizi devam ettirmek için yapılan programdır.

2.SINIF ÖĞRENCİLERİMİZ İFET OYUNLARINA KATILMIŞTIR.EMEKLERİ İÇİN DEĞERLİ ÖĞRETMENLERİMİZE ÇOK TEŞEKKÜR EDERİZ.

Mrt

Okumak; insanı engin bilgi, kültür, özgür düşünme, güzel konuşma, liderlik gibi yeteneklerle donatırken insanın bakış açısının değişmesini ve kendini daha iyi ifade etmesini sağlar.

 

İlkokul 1. sınıfa giden öğrenciler harflerin görsel sembolleri ile sesleri eşleştirerek ilk okumayı gerçekleştirir. Bu süreçte öğrenciler okumayı öğrenir. Okuma ve yazma becerilerinin kazanılmasıyla birinci sınıfların bu heyecan ve başarılarını kutlamak için "Okuma Bayramı" adı altında okullarda çeşitli etkinlikler düzenlenmektedir. "Okuma Bayramı" etkinlikleri; birlik, beraberlik, dayanışma, paylaşma ve özgüvenin geliştirildiği/kazanıldığı, yeteneklerin sergilendiği, coşku ve heyecanla okuma sevincinin paylaşıldığı etkinliklerdir.

Okuma bayramımızdan kareler  , teşekkür ederim öğretmenim .

Mrt

Baharın gelmesiyle beraber gönüllü öğrencilerimiz tatlı bir temizlik telaşı içinde  bahçemizi güzelleştirdiler..

Öğretmenimize ve çocuklarımıza bu duyarlı hareketinden dolayı çok teşekkür ederiz.

Şbt

Ağaç kültürümüzdeki iki önemli unsur aynı zamanda iki önemli güç olan aile ve devleti simgelemektedir. Ağacın fiziksel anlamı dışında pek çok mecazi karşılığı bulunmaktadır. Uzun ömür, mutluluk, köklülük, huzur, sağlık ve güç bu mecaz anlamlar arasındadır. Her milletin kendi mitolojik anlatısında farklı bir şekilde karşımıza çıkan ağaç İslamiyet öncesi Türk mitolojisinde gökten yeryüzüne doğru, yeryüzünden de göğe doğru ruh göçlerinin yapıldığı köprü şeklinde ifade edilir. Oğuz Kağan Destanı’nda, Oğuz Kağan ağaç kovuğunda bulduğu bir kızla evlenir. “Bizim mutluluğumuz senin mutluluğundur. Bizim uruğumuz senin uruk ağacının tohumudur” diyerek Türklerin türeyişini ağaca atfeder. Türk mitolojisinde ağaçlar türeyiş, doğum ve ölümle ilişkilendirilerek görkemi ve ihtişamıyla sıklıkla karşımıza çıkmış; sanata, kültüre ve tarihe şekil vermiştir (Sayılır, 2021). Türklerin İslamiyet’i kabulünden sonra da ağaçlar Türk kültüründeki önemini kaybetmemiş günümüze kadar devam etmiştir. Eski Türklerde de İslamiyetin kabulünden sonra da Türklerde ağaç dikmek sevaptır. Yeni doğan çocuklar için ağaç dikilmesi ve ölen kişinin mezarına ağaç dikilmesi yüzlerce yıldır Anadolu’da devam eden geleneklerdir (Koçak, 2021). İslamiyet’ten önce Türklerin ağaçtan türediklerine dair inanışlar bulunmaktaydı. Hikâyelerin sonundaki dualarda da “devletlü kaba ağacın kesilmesün” (Senin ulu ve gölgeli ağacın hiçbir zaman kesilmesin) ifadesi bu inanışın bir göstergesidir. İslamiyet öncesi destanlarda görülen anne ağaç motifi İslamiyet’ten sonra da karşımıza çıkmaktadır. Osmanlı İmparatorluğunun kurucusu Osman Gazi rüyasında kendi karnından çıkan bir ağacın büyüyüp yeşillendiğini ve dünyayı sardığını görür. Bu rüya Osmanlı İmparatorluğunun üç kıtada hâkimiyet kuracağının işareti olarak yorumlanır (Özarslan, 2003). Yüzyıllar boyunca Türklerin hayatında geniş bir yer tutan bu önemli varlığın dilimizde önemli yer tutması kaçınılmaz olmuştur. Atasözleri, gündelik hayatımızın bir parçasıdır ve toplumların uzun yıllara dayalı gözlem ve deneyimleri sonucu ortaya çıkıp ait oldukları toplumların ortak duygu, düşünce, gelenek ve inançlarını yansıtır. Pek çok kelime ile anlatılabilecek durumlar atasözleri yoluyla tek bir cümleyle anlatılabilmektedir. Ağaçlar Türk kültüründe çok önemli bir yere sahip olduklarından atasözlerinde sık sık karşımıza çıkmaktadırlar. Ağaçlarla ilgili aklımıza gelen belli başlı atasözleri “Ağaç yaş iken eğilir, yaş kesen baş keser, meyve veren ağaç taşlanır, ağaç kökünden çürür, el oğlundan oğul çam ağacından ağıl olmaz, ” (Şeker, 2021). Kültürümüzde böylesine önemli bir yere sahip olan ağaçları öğretmen adaylarının öğrenip kendi yetiştirecekleri çocuklara da bu bilgileri aktarması önem arz etmektedir. 

TEŞEKKÜR EDERİZ ÖĞRETMENİM

Şbt

Takvim, zamanın yüzyıl, yıl, ay, hafta ve gün gibi parçalara bölünüp düzenli bir sırayla gösterildiği çizelgedir.

Takvim, sosyal, ticarî, dinî ya da idarî amaçla gün organize bir sistemdir. Takvim organizasyonu, zamanı dilimlere bölerek günhaftaay ve yıl gibi isimlendirerek yapılır.

Takvimde süreler, Güneş ve Ay döngüsü gibi bazı astronomik olayların çevrimi ile eşitlendiği gibi hasat zamanı, suların yükselmesi ve çekilmesi gibi doğal olaylar üzerinden de belirlenebilir. Birçok uygarlık ve toplum kendi özel ihtiyaçlarına uygun modelli takvimler geliştirmiştir.

OKULUMUZDA TAKVİM ETKİNLİĞİ YAPTIK.TEŞEKKÜR EDERİM ÖĞRETMENİM.

Şbt

Çocukla iletişim kurmada resmin işlevi nedir?  

Resim, çocuğu yakından tanımamıza olanak sağlayan projektif bir tekniktir. Çocuklar çizimleri aracılığıyla kendileri hakkında önemli bilgileri sunmaktadırlar. Resimler, çocuğu anlamamıza ve onun bakış açısıyla yaşantısını görmemize izin veren bilimsel veri sunan tekniklerden birisidir.

TEŞEKKÜRLER ÖĞRETMENİM

Şbt

Çocuklar için Spor Yapmanın Faydaları Nelerdir?

Günümüzün en önemli problemleri arasında yer alan teknoloji bağımlılığı; fiziksel aktivitenin azalmasına ve buna bağlı olarak çocuklarda obezitediyabet, dikkat eksikliği gibi rahatsızlıkların artmasına yol açtı. Uzun süre ekrana maruz kalan çocukların sadece bedensel sağlıklarının değil sosyal ilişkilerinin de zayıfladığı bilinen gerçekler arasındadır. 

Çocuğunuzu günümüz şartlarının olumsuz etkilerinden spor ile koruyabilirsiniz. Yapılan araştırmalara göre çocukluk döneminde yapılan sporun, fiziksel, bilişsel ve psikolojik gelişime büyük katkıları olduğu görülmüştür. 

TEŞEKKÜRLER ÖĞRETMENİM

Şbt

Öğrencilerimiz Turşu Kurma Etkinliği Gerçekleştirdi

 

Öğrencilerimiz Fen ve doğa etkinliği kapsamında turşu kurmayı öğrendiler. Evlerinde salatalık, biber, sarımsak ve sirke gibi malzemeleri ile turşu hazırlayan öğrenciler çalışmalar esnasında eğlenceli anlar yaşadı.

Öğrencilerimiz hem sebzeleri tanıdı hem de kendilerine bir iş yapabilmenin mutluluğunu yaşadı. Böylece annelerine ve babalarına da mesaj göndererek evde biz de iş yaparız dediler.Öğrencilerimiz süreç içinde turşu oluşumunu gözlemlemenin yanı sıra değerler eğitiminden sabır konusunu da anlamaya çalışacaklar.

Öğrencilere günlük yaşam becerileri kazandırmak için etkinlikler düzenlediklerini belirten öğretmenimiz, "Minik öğrencilerimizi sosyal hayata hazırlamak, öğrencilerimize günlük yaşam becerisi kazandırmak için çeşitli etkinlikler düzenliyoruz. Bu tür etkinlikler minik öğrencilerimizde kişisel öz güven oluşturmakla birlikte oldukça neşeli zaman geçirmelerini de sağlıyor. Çocuklarımızın gelişimlerine katkı sağlayacak bu tür etkinliklerimizi devam ettireceğiz" dedi. Çocukların yaparak yaşayarak öğrenmelerine fırsat verildi.TEŞEKKÜRLER ÖĞRETMENİM

Şbt

İçinde birçok faydalı bilgi ve sene içinde yaptığımız etkinlikleri içeren e dergimiz yayınlanmıştır.

Okumak için TIKLAYINIZ

Şbt

İstanbul 'un eşşiz mimarisi olan Galata Kulesi'ni boyama etkinliği yaptık .TEŞEKKÜRLER ÖĞRETMENİM