8.1. Tüm sınıflarda "Anlamını Bul" etkinliği yapılır. (bk. Ek 5) 8.2. Tüm sınıflarda "Kelime Türetme" etkinliği yapılır. (bk. Ek 5) 8.3. Tüm sınıflarda "Kare Bulmaca" etkinliği yapılır. 8.4. Pazen tahta kartı, figürlerle ve manyetik tahta kartı ile anlatım. ETKİNLİKLERİ YAPILDI
Dilimizin zenginlikleri projesi kapsamında şubat ayı etkinliği olarak tüm sınıflarda ''Anlat Bakalım'' etkinliği yapıldı.Drama ile atasözü ve deyimler anlatıldı ve resimlendi.Ortaya çıkan ürünler sergilendi.
Ara
Dilimizin Zenginliği projesi, Türkçenin zenginliğini ve çeşitliliğini öğrencilere ve halka tanıtmayı amaçlayan bir projedir. Bu projenin kapsamında sözlük tasarımı da önemli bir yer tutmaktadır. Sözlük tasarımı, Türkçenin zenginliğini ve çeşitliliğini öğrencilere ve halka en iyi şekilde yansıtacak şekilde yapılmalıdır.
Bu doğrultuda sözlük tasarımında yapılabilecek bazı çalışmalar şunlardır:
Sözlük içeriği: Sözlük içeriği, Türkçenin zenginliğini ve çeşitliliğini yansıtacak şekilde oluşturulmalıdır. Bu kapsamda, Türkçenin tüm lehçelerinde ve dönemlerinde kullanılmış olan kelimeler ve anlamları sözlükte yer almalıdır. Ayrıca, Türkçenin farklı alanlardaki zenginliği de sözlükte yansıtılmalıdır. Örneğin, Türkçenin bitki, hayvan, yer adları, atasözleri ve deyimler gibi alanlarda zengin bir söz varlığı bulunmaktadır. Bu alanlara ilişkin kelimeler ve anlamları da sözlükte yer almalıdır.
Sözlük formatı: Sözlük formatı, Türkçenin zenginliğini ve çeşitliliğini en iyi şekilde yansıtacak şekilde tasarlanmalıdır. Bu kapsamda, sözlükte kullanılan yazı tipi, boyutu ve düzeni göz önünde bulundurulmalıdır. Sözlükte kullanılan resimler ve grafikler de sözlük içeriğinin daha anlaşılır ve ilgi çekici hale gelmesine yardımcı olabilir.
Sözlük kullanımı: Sözlük kullanımı, Türkçenin zenginliğini ve çeşitliliğini öğrenciler ve halka tanıtmak için önemli bir araçtır. Bu kapsamda, sözlüğün kullanımının kolay ve anlaşılır olması gerekmektedir. Sözlükte kullanılan terimlerin ve açıklamaların açık ve anlaşılır olması önemlidir. Ayrıca, sözlükte yer alan örneklerin de Türkçenin zenginliğini ve çeşitliliğini yansıtacak şekilde seçilmesi gerekmektedir.
Sözlük tasarımında yapılacak çalışmalar, Türkçenin zenginliğini ve çeşitliliğini öğrencilere ve halka en iyi şekilde yansıtmaya yardımcı olacaktır. Bu çalışmalar, projenin hedeflerine ulaşmasına önemli bir katkı sağlayacaktır.
Sözlük tasarımında yapılabilecek bazı spesifik çalışmalar şunlardır:
Sözlük tasarımında yapılacak çalışmalar, öğrencilerin ve halkın Türkçeyi daha iyi anlamalarına ve kullanmalarına yardımcı olacaktır.
TEŞEKKÜRLER ÖĞRETMENİM
DEDE KORKUT HİKAYELERİ İLE YAPILACAK ETKİNLİKLERİMİZ
İlkokul Etkinlik Uygulama Rehberi
• Anlamını Bul
Oyun için hazırlanmış kelimeler içi görünmeyen bir torba içine alınır. Her
takımdaki birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü¨ oyuncular birbirlerine karşı
yarışacaklardır. İlk takımın ilk oyuncusu torbadan bir kelime seçer, seçtiği
kelimeyi diğer oyunculara göstermez. Kelimeyi, eğer varsa altında küçük
puntolarla parantez içinde yazılı kelimeleri kullanmadan, imalar ile dolaylı
yoldan anlatarak kendisinden sonra gelen takım arkadaşının bulmasını
sağlamaya çalışır. Eğer ikinci oyuncu anlatılan kelimeyi bilirse takım bir puan
alır. Sırasıyla diğer takımların birinci ve ikinci oyuncuları da yarışır. Tüm
takımların ilk turu tamamlanınca, bu kez ikinci oyuncular torbadan birer kelime
çekerek üçüncü sıradaki takım arkadaşlarına anlatmaya çalışırlar ve oyun bu
şekilde sürer. Oyunda kullanılacak kelimelerin proje kapsamında öğrenilenler
arasından okulda öğretmen veya öğrencilerin, evde de ebeveyn ya da
çocukların hazırlaması birçok kazanımla oynanmasını sağlayacaktır.
•Hatırlatmaca
Belirlenen kelimelerle başka kelimeleri çağrıştırmayı hedefleyen bir aktivitedir.
Numaralandırılmış kelime gruplarının anımsattığı yeni sözcük bulmacadaki ilgili
boşluğa yazılmalıdır. Öğrencilere alıştırmanın nasıl uygulandığı ayrıntılı olarak
açıklanmalıdır. Hazırlanan örnek bulmaca sınıfta öğrencilerle birlikte
çözülmelidir.
•Hikaye Yazma
Dede Korkut hikayelerinden hareketle yeni bir hikaye yazma.
Dede Korkut Hikayelerine ulaşmak için TIKLAYINIZ
PROJE KAPSAMINDA
1.Ünlü şairlerin şiirleri okutuldu.
2.Şiirlerin içinden bilinmeyen kelimelerle afiş oluşturularak ,komisyon kararıyla birinci seçilen afiş ilçeye gönderildi.
3.Anahtar kelimelerle hikaye oluşturup ,sınıfta anlattılar.
ÜNLÜ ŞAİRLERİN ŞİİRLERİNE ULAŞMAK İÇİN TIKLAYINIZ.
DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ
1. Proje kapsamında okul yürütme komisyonu oluşturuldu.
2. Pano çalışmaları yapıldı.
3. Bilen oturur etkinliği yapıldı.
Bilen Oturur Etkinliği
Bu oyun yeni öğrenilen kelimelerin kavratılmasında etkin olarak kullanılabilir.
Öğretmen, yeni öğrenilen kelimeleri ve bu kelimelerin eş anlamlılarını tahtaya
yazmalıdır. Sınıftaki bütün öğrencileri ayağa kaldırmalı ve tahtadaki kelimelerin
eş anlamlısını sırayla öğrencilere sormalıdır. Doğru yanıtı veren ayaktaki öğrenci
yerine oturur. Tahtadaki bütün kelimelerin eş anlamlıları bulunana kadar
etkinlik devam eder.
Milli Eğitim Bakanımız Sayın Yusuf Tekin tarafından başlatılan; Dilimizin Zenginlikleri Projesi; okullarda yapılacak söz varlığını zenginleştirme çalışmaları ile öğrencilerin dilimizin zenginliklerini tanımasını, kültür taşıyıcısı olan sözcüklerimizle buluşmasını, buna bağlı olarak da dili iyi kullanmasını ve düşünce dünyasını geliştirmesini amaçlamaktadır.
Bu sayede öğrencilerimiz dilimizin seçkin ve özgün eserlerini tanıyacak, eserlerimizde geçen sözcüklerin derinliklerini (çeşitli anlamlarını) öğrenecek; milletimizin kültürünü, birikimini, düşünce dünyasını ve hayat tarzını söz varlığımızın içinde yeniden keşfedecektir.
DAHA FAZLA BİLGİ İÇİN TIKLAYINIZ